HTML

Harvick a Bud bajnoka

2010.02.08. 15:38 victor vacendak

2009 után újra Kevin Harvick nyerte a hangulatfokozó Budweiser Shootout-ot szombaton, a Daytona International Speedway-en.

A Shootout 1979 óta minden évben egy héttel a Daytona 500 előtt kerül megrendezésre. Monty Roberts, az Anhauser-Busch egykori márka-menedzsere hívta életre, promóciós céllal. A bemutató jellegű (a pilóták nem kapnak pontot csak pénzdíjat) eseményre meghívásos alapon kerülhetnek be a versenyzők. Idén az előző szezon 12 Chase-résztvevője (Jimmie Johnson, Mark Martin, Jeff Gordon, Kurt Busch, Denny Hamlin, Tony Stewart, Greg Biffle, Juan Pablo Montoya, Ryan Newman, Kasey Kahne, Carl Edwards, Brian Vickers), a 2009-es év újonca (Joey Logano), korábbi Daytona-i futamgyőztesek (aki az előző két kategóriába nem kerültek be - Jeff Burton, Kevin Harvick, Jamie McMurray, John Andretti, Michael Waltrip, Kyle Busch, Derrike Cope, Dale Earnhardt, Jr.), egy korábbi még aktív Shootout győztes (Ken Schrader) és két egykori bajnok (Bobby Labonte illetve Matt Kenseth).

Harvick pont jókor előzte meg Greg Biffle-t (két körrel a hivatalos táv vége előtt). Pillanatokkal később Biffle autója piruettbe kezdett a mezőny közepén. Biffle 16-os Fordja a kanyar külső ívén lelassult a mögötte érkező Jeff Gordon pedig még feljebb próbált lavírozni, hogy kikerülje. Biffle a tükörben elcsíphette a manővert, mert azonnal reagált, jobbra húzta ő is a kormányt. Gordon pedig meglökte. "Kanyarban nem bump draftolunk" - szól egy íratlan szabály a sok közül, melyet Biffle védelmében citálhatunk. Igen ám, de Gordon sem tehető teljesen felelőssé a balesetért, ugyan is a "tartsd az ívet" legalább ilyan fontos regula a hasonló szituációkban.

Annak ellenére, hogy elvileg a sárga jelzést követően romeltakarításnak és új rajttal kétkörös ráadásnak kellett volna következnie, a rendezők a balesetet követő sorrendet befagyasztották és hivatalos végeredményt hirdettek.

Ez volt Harvick második, munkaadója, Richard Childress hetedik Shootout diadala.

- Tudtam, hogy a kopott gumikon is képes leszek legalább egyvalakit megelőzni és pozícióba kerülni ezáltal - mondta Harvick, aki influenza miatt vezetett egy kört sem a futam előtt. A beállításokat Jeff Burton-nek köszönhette, aki csütörtökön vezette a tulajdonképpeni tartalékautót. - A fiúknak köszönhetem a jó eredményt. A kocsi gyors volt, mint egy rakéta, és emellett igazán kezesnek is bizonyult.

Harvick mögött két olyan pilóta végzett, akik új technikával vágnak neki a 2010-es szezonnal. A második Kasey Kahne először teszthette élesben a Roush Yates műhely által szerelt Ford erőforrást (mely leváltotta a Dodge-okat a Richard Petty Motorsportsnál), a harmadik helyen célba ért Jamie McMurray pedig új csapatánál, az Earnhardt-Ganassi-nál bizonyított az 1-es rajtszámú Chevrolet volánja mögött.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stockcar.blog.hu/api/trackback/id/tr101739471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása