Kurt Busch és Kasey Kahne remek formában autóztak egész délután. Előbbi 129, utóbbi 144 körön át haladt az élen. Busch a hivatalos táv vége előtt is vezetett, de leintés helyett sárga zászló várta.
A 324. körben ugyan is Brad Keselowski 12-es Dodge-dzsa szállt el, hála Carl Edwards segítőkészségének. Tavaly áprilisban ők ketten harcoltak a Talladega-i elsőségért, akkor Keselowski volt hátul, 300 méternyire a céltól kifordította Edwards Fordját, melyet felkapott a szél és hozzávágta a nézőket elválasztó biztonsági hálóhoz. Ami talladegában történt, egyértelmű, hogy előzményként szolgált a Kobalt Tool 500-on történtekhez. Edwards megpróbált elégtételt venni még a 41. körben. Balszerencséjére, Keselowski autója nem vált műküdésképtelenné, ellenben a 99-es Ford nagyobbacska ápolásra szorult. Olyan 156 környi ápolásra, hogy pontos legyek. Ennyi ideig szigszalagozták ugyan is a pitben Edwards rongyosra tört autóját.
De az igen atlétikus felépításű fiú nem adta fel. Összeszorította akcióhősök elroppantására is képesnek tűnő állkapcsát és összedrótozott járművével újra visszagurult a pályára. A 323.-ban is ráhúzott Keselowskira, de akkor újból nem jött össze a hatékony kocc. Egy körrel később azonban igen.
A szándékosságot alig lehetett tagadni, becsületére legyen mondva, Edwards nem is próbálta leplezni, intencióit. Ennek ellenére a NASCAR komolyabb szankciókat nem helyezett kilátásba. Három futamra szóló próbaidő nem a világ vége. Úgy látszik, ami a közutakon börtönnel sújtható, a versenypályán csak látványelem.
De térjünk vissza az idősebbik Buschra. Nem csak a két kakas viadalának utózöngéit kellett idegekkel bírnia, hanem az időntúli restartot követő újabb beleset miatti hosszabbítást is. A 333.-ban 7 autó gabalyodott egymásba, ami újabb 20 percre elodázta Busch örömtáncát. De a második ráadást már nem zavarta meg incidens, Busch maga mögött tudta tartani riválisait. Külön örömteli, hogy Busch a válság miatt egyedüli csapatként a Dodge mellett voksoló Penske-nek szerzett elsőséget.
A második helyen célba ért Matt Kenseth és a harmadik Juan Pablo Montoya ugyan végig a Top5-ben furikázott, de nem tűntek elég erősnek ahhoz, hogy nagy szerencse nélkül az élre kerüljenek. Kahne-t sem igazán tudták volna megszorítani, ha az autója nem válik teljességgel uralhatatlanná az utolsó 5-6 körre.
A finisben bekövetkező balesetek azonban több pilótát hozzásegített, hogy kozmetikázza a különben kudarcnak kinéző végeredményt. Példának okáért Dale Earnhart Jr-t is.
A NASCAR évek óta legnépszerűbbnek számító pilótájáról lassan kiderül, hogy nem pilótaistenség - mit beszélek, ez már rég kiderült róla, szóval, hogy még csak nem is pilóta félisten. Ha abból indulunk ki, hogy idősebb Earnhardt bizony az volt, rettenhetetlen pilótaistenség, akkor méltán remélhette az többmillió bagólét köpködő, mályvacukor csócsáló, Lynyrd Skynyrd-rajongó, aki a családi tradíció folytatásá remélte Juniortól. De hiába fogant egy halhatalan és a egy haladó gyermekeként, nagyon úgy tűnik, hogy a Mendeli-öröklésmenet homzigóta recesszív gének kombinációjaként nem vezetett semmi jóra. Na jó ez túlzás, 2004-ig tulajdonképpen széépen haladt affelé, hogy egyszer talán apja nyomdokaiba lépjen, és bajnokként tekinthessünk rá. De aztán már nem.
A Kobalt Tools 500-as kvalifkációján pár hét híjján 2 éves kudarcsorozatot tört meg, mikor a legjobb köridőt érte el Atlantában. A szkeptikusabb beállítottságúak egymásra is kacsinthattak bizonyára, gondolván Junior tévedésből biztos JJ (Jimmie Johnson) autóját kapta meg a hétvégére. A versenyen kiderült, hogy ez távolról sem igaz. Az 584-es jelzésű autó még csak teszteken sem futott, tehát Junior szakállka mögött megbúvó tehetsége repítette a mezőny élére.
A futamon azonban újra lecsapott a középszerűség átka. A 114. körig tulajdonképpen az élmezőnyben ingázott - esélytelenül - de ekkor igazán rosszra fordultak a dolgok. Az autó mocorogni kezdett, a csapat gumiproblémára gyanakodott. Zöld alatt kihozták kerékcserére, mikor visszatért, istállótársa Mark Martin megperdülése miatt körhátrányban ragadt. A leszerelt kerekek guminyomása és futófelülete pedig teljesen rendben volt. A kései megszakításokkor pályán maradva körön belülre került, de csak egy 15 helyet tudott szerezni a végelszámolásnál. Kollégája, a 82-szeres futamgyőztes Jeff Gordon - aki évek óta a második legnépszerűbb pilóta, igaz, emellett a nápszerűtlenségi listát is vezeti - esete kísértetiesen emlékeztet Junioréra. Gordon a 151 körben jelentkezett be zöld alatt kerékcserére, mert az autó gumiproblémára utaló tüneteket mutatott. A kiálláskor gyorshajtáson is kapták, ennek büntetését letöltve két körös hátrányba került. Az utolsó 34 (ekkor a 31. helyen állt) kör kavalkádja azonban hozzásegítette egy 18. helyhez (az utolsó körben 5 autót előzőtt meg).
Kevin Harvick pocsék versenye - a középmezőnyben ragadt a végjátékig - végül elfogadható eredménnyel végződött, a keilencedik hellyel megőrizte vezető pozícióját a Sprint Kupában.
VÉGEREDMÉNY:
Poz | St | No. | Pilóta | Szponzor | Autó | Pont | Kör | |
1 | 11 | 2 | Kurt Busch | Miller Lite | Dodge | 190 | 341 | |
2 | 14 | 17 | Matt Kenseth | Valvoline | Ford | 170 | 341 | |
3 | 3 | 42 | Juan Pablo Montoya | Target | Chevrolet | 170 | 341 | |
4 | 6 | 9 | Kasey Kahne | Budweiser | Ford | 170 | 341 | |
5 | 23 | 98 | Paul Menard | CertainTeed | Ford | 160 | 341 | |
6 | 25 | 43 | AJ Allmendinger | Best Buy | Ford | 150 | 341 | |
7 | 26 | 83 | Brian Vickers | Red Bull | Toyota | 146 | 341 | |
8 | 13 | 16 | Greg Biffle | US Census | Ford | 142 | 341 | |
9 | 35 | 29 | Kevin Harvick | Shell | Chevrolet | 138 | 341 | |
10 | 32 | 82 | Scott Speed | Red Bull | Toyota | 134 | 341 | |
11 | 12 | 47 | Marcos Ambrose | Lance | Toyota | 130 | 341 | |
12 | 16 | 48 | Jimmie Johnson | Lowes | Chevrolet | 127 | 341 | |
13 | 15 | 14 | Tony Stewart | Office Depot | Chevrolet | 124 | 341 | |
14 | 38 | 78 | Regan Smith | Furniture Row Racing | Chevrolet | 121 | 341 | |
15 | 1 | 88 | Dale Earnhardt Jr. | AMP/National Guard | Chevrolet | 118 | 341 | |
16 | 34 | 21 | Bill Elliott | Motorcraft | Ford | 120 | 341 | |
17 | 7 | 39 | Ryan Newman | Tornados | Chevrolet | 112 | 341 | |
18 | 5 | 24 | Jeff Gordon | DuPont | Chevrolet | 109 | 341 | |
19 | 8 | 19 | Elliott Sadler | Hunt Brothers Pizza | Ford | 111 | 341 | |
20 | 22 | 31 | Jeff Burton | Caterpillar | Chevrolet | 108 | 341 | |
21 | 20 | 11 | Denny Hamlin | FedEx | Toyota | 105 | 341 | |
22 | 21 | 71 | Bobby Labonte | TaxSlayer.com | Chevrolet | 97 | 341 | |
23 | 18 | 33 | Clint Bowyer | BB&T | Chevrolet | 99 | 341 | |
24 | 30 | 36 | Mike Bliss | Wave Energy Drink | Chevrolet | 96 | 341 | |
25 | 2 | 18 | Kyle Busch | M&Ms | Toyota | 93 | 341 | |
26 | 37 | 38 | David Gilliland | Taco Bell | Ford | 90 | 341 | |
27 | 19 | 56 | Martin Truex Jr. | NAPA | Toyota | 82 | 341 | |
28 | 36 | 77 | Sam Hornish Jr. | Mobil 1 | Dodge | 79 | 340 | |
29 | 24 | 1 | Jamie McMurray | Bass Pro Shops | Chevrolet | 76 | 340 | |
30 | 40 | 34 | Travis Kvapil | Long John Silvers | Ford | 73 | 339 | |
31 | 41 | 37 | Kevin Conway | Extenze | Ford | 70 | 334 | |
32 | 42 | 26 | Boris Said | Sacred Power | Ford | 67 | 333 | |
33 | 4 | 5 | Mark Martin | GoDaddy.com | Chevrolet | 64 | Baleset | 331 |
34 | 31 | 13 | Max Papis | GEICO | Toyota | 61 | 329 | |
35 | 29 | 20 | Joey Logano | Home Depot | Toyota | 58 | 323 | |
36 | 28 | 12 | Brad Keselowski | Penske | Dodge | 55 | Baleset | 322 |
37 | 17 | 6 | David Ragan | UPS | Ford | 52 | 211 | |
38 | 33 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO | Toyota | 54 | Kuplung | 175 |
39 | 10 | 99 | Carl Edwards | Scotts | Ford | 46 | Garázs | 170 |
40 | 9 | 00 | David Reutimann | Mitsubishi/Aarons | Toyota | 43 | Motorhiba | 167 |
41 | 27 | 66 | Dave Blaney | PRISM Motorsports | Toyota | 40 | Fékhiba | 48 |
42 | 43 | 55 | Michael McDowell | PRISM Motorsports | Toyota | 37 | Váltóhiba | 37 |
43 | 39 | 7 | Robby Gordon | Warner Music Nashville | Toyota | 34 | Baleset | 3 |