HTML

Kobalt Tools 500 - Újabb örült futam (Sprint)

2010.03.10. 16:37 victor vacendak

Kurt Busch és Kasey Kahne remek formában autóztak egész délután. Előbbi 129, utóbbi 144 körön át haladt az élen. Busch a hivatalos táv vége előtt is vezetett, de leintés helyett sárga zászló várta.

A 324. körben ugyan is Brad Keselowski 12-es Dodge-dzsa szállt el, hála Carl Edwards segítőkészségének. Tavaly áprilisban ők ketten harcoltak a Talladega-i elsőségért, akkor  Keselowski volt hátul, 300 méternyire a céltól kifordította Edwards Fordját, melyet felkapott a szél és hozzávágta a nézőket elválasztó biztonsági hálóhoz. Ami talladegában történt, egyértelmű, hogy előzményként szolgált a Kobalt Tool 500-on történtekhez. Edwards megpróbált elégtételt venni még a 41. körben. Balszerencséjére, Keselowski autója nem vált műküdésképtelenné, ellenben a 99-es Ford nagyobbacska ápolásra szorult. Olyan 156 környi ápolásra, hogy pontos legyek. Ennyi ideig szigszalagozták ugyan is a pitben Edwards rongyosra tört autóját.

De az igen atlétikus felépításű fiú nem adta fel. Összeszorította akcióhősök elroppantására is képesnek tűnő állkapcsát és összedrótozott járművével újra visszagurult a pályára. A 323.-ban is ráhúzott Keselowskira, de akkor újból nem jött össze a hatékony kocc. Egy körrel később azonban igen.

A szándékosságot alig lehetett tagadni, becsületére legyen mondva, Edwards nem is próbálta leplezni, intencióit. Ennek ellenére a NASCAR komolyabb szankciókat nem helyezett kilátásba. Három futamra szóló próbaidő nem a világ vége. Úgy látszik, ami a közutakon börtönnel sújtható, a versenypályán csak látványelem.

De térjünk vissza az idősebbik Buschra. Nem csak a két kakas viadalának utózöngéit kellett idegekkel bírnia, hanem az időntúli restartot követő újabb beleset miatti hosszabbítást is. A 333.-ban 7 autó gabalyodott egymásba, ami újabb 20 percre elodázta Busch örömtáncát. De a második ráadást már nem zavarta meg incidens, Busch maga mögött tudta tartani riválisait. Külön örömteli, hogy Busch a válság miatt egyedüli csapatként a Dodge mellett voksoló Penske-nek szerzett elsőséget.

A második  helyen célba ért Matt Kenseth és a harmadik Juan Pablo Montoya ugyan végig a Top5-ben furikázott, de nem tűntek elég erősnek ahhoz, hogy nagy szerencse nélkül az élre kerüljenek. Kahne-t sem igazán tudták volna megszorítani, ha az autója nem válik teljességgel uralhatatlanná az utolsó 5-6 körre.

A finisben bekövetkező balesetek azonban több pilótát hozzásegített, hogy kozmetikázza a különben kudarcnak kinéző végeredményt. Példának okáért Dale Earnhart Jr-t is.

A NASCAR évek óta legnépszerűbbnek számító pilótájáról lassan kiderül, hogy nem pilótaistenség - mit beszélek, ez már rég kiderült róla, szóval, hogy még csak nem is pilóta félisten. Ha abból indulunk ki, hogy idősebb Earnhardt bizony az volt, rettenhetetlen pilótaistenség, akkor méltán remélhette az többmillió bagólét köpködő, mályvacukor csócsáló, Lynyrd Skynyrd-rajongó, aki a családi tradíció folytatásá remélte Juniortól. De hiába fogant egy halhatalan és a egy haladó gyermekeként, nagyon úgy tűnik, hogy a Mendeli-öröklésmenet homzigóta recesszív gének  kombinációjaként nem vezetett semmi jóra. Na jó ez túlzás, 2004-ig tulajdonképpen széépen haladt affelé, hogy egyszer talán apja nyomdokaiba lépjen, és bajnokként tekinthessünk rá. De aztán már nem.

A Kobalt Tools 500-as kvalifkációján pár hét híjján 2 éves kudarcsorozatot tört meg, mikor a legjobb köridőt érte el Atlantában. A szkeptikusabb beállítottságúak egymásra is kacsinthattak bizonyára, gondolván Junior tévedésből biztos JJ (Jimmie Johnson) autóját kapta meg a hétvégére. A versenyen kiderült, hogy ez távolról sem igaz. Az 584-es jelzésű autó még csak teszteken sem futott, tehát Junior szakállka mögött megbúvó tehetsége repítette a mezőny élére.

A futamon azonban újra lecsapott a középszerűség átka. A 114. körig tulajdonképpen az élmezőnyben ingázott - esélytelenül - de ekkor igazán rosszra fordultak a dolgok. Az autó mocorogni kezdett, a csapat gumiproblémára gyanakodott. Zöld alatt kihozták kerékcserére, mikor visszatért, istállótársa Mark Martin megperdülése miatt körhátrányban ragadt. A leszerelt kerekek guminyomása és futófelülete pedig teljesen rendben volt. A kései megszakításokkor pályán maradva körön belülre került, de csak egy 15 helyet tudott szerezni a végelszámolásnál. Kollégája, a 82-szeres futamgyőztes Jeff Gordon - aki évek óta a második legnépszerűbb pilóta, igaz, emellett a nápszerűtlenségi listát is vezeti - esete kísértetiesen emlékeztet Junioréra. Gordon a 151 körben jelentkezett be zöld alatt kerékcserére, mert az autó gumiproblémára utaló tüneteket mutatott. A kiálláskor gyorshajtáson is kapták, ennek büntetését letöltve két körös hátrányba került. Az utolsó 34 (ekkor a 31. helyen állt) kör kavalkádja azonban hozzásegítette egy 18. helyhez (az utolsó körben 5 autót előzőtt meg).

Kevin Harvick pocsék versenye - a középmezőnyben ragadt a végjátékig - végül elfogadható eredménnyel végződött, a keilencedik hellyel megőrizte vezető pozícióját a Sprint Kupában.

VÉGEREDMÉNY:

PozStNo.PilótaSzponzorAutó Pont Kör
1112Kurt BuschMiller LiteDodge190 341
21417Matt KensethValvolineFord170 341
3342Juan Pablo MontoyaTargetChevrolet170 341
469Kasey KahneBudweiserFord170 341
52398Paul MenardCertainTeedFord160 341
62543AJ AllmendingerBest BuyFord150 341
72683Brian VickersRed BullToyota146 341
81316Greg BiffleUS CensusFord142 341
93529Kevin HarvickShellChevrolet138 341
103282Scott SpeedRed BullToyota134 341
111247Marcos AmbroseLanceToyota130 341
121648Jimmie JohnsonLowesChevrolet127 341
131514Tony StewartOffice DepotChevrolet124 341
143878Regan SmithFurniture Row RacingChevrolet121 341
15188Dale Earnhardt Jr.AMP/National GuardChevrolet118 341
163421Bill ElliottMotorcraftFord120 341
17739Ryan NewmanTornadosChevrolet112 341
18524Jeff GordonDuPontChevrolet109 341
19819Elliott SadlerHunt Brothers PizzaFord111 341
202231Jeff BurtonCaterpillarChevrolet108 341
212011Denny HamlinFedExToyota105 341
222171Bobby LabonteTaxSlayer.comChevrolet97 341
231833Clint BowyerBB&TChevrolet99 341
243036Mike BlissWave Energy DrinkChevrolet96 341
25218Kyle BuschM&MsToyota93 341
263738David GillilandTaco BellFord90 341
271956Martin Truex Jr.NAPAToyota82 341
283677Sam Hornish Jr.Mobil 1Dodge79 340
29241Jamie McMurrayBass Pro ShopsChevrolet76 340
304034Travis KvapilLong John SilversFord73 339
314137Kevin ConwayExtenzeFord70 334
324226Boris SaidSacred PowerFord67 333
3345Mark MartinGoDaddy.comChevrolet64Baleset331
343113Max PapisGEICOToyota61 329
352920Joey LoganoHome DepotToyota58 323
362812Brad KeselowskiPenskeDodge55Baleset322
37176David RaganUPSFord52 211
383387Joe NemechekNEMCOToyota54Kuplung175
391099Carl EdwardsScottsFord46Garázs170
40900David ReutimannMitsubishi/AaronsToyota43Motorhiba167
412766Dave BlaneyPRISM MotorsportsToyota40Fékhiba48
424355Michael McDowellPRISM MotorsportsToyota37Váltóhiba37
43397Robby GordonWarner Music NashvilleToyota34Baleset3

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stockcar.blog.hu/api/trackback/id/tr181828944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása