HTML

Hot-dogot és még több roncsot a népnek!

2010.02.12. 00:08 victor vacendak

Jay Busbee szerint egy döntetlennel véget ér meccs olyan, mint megcsókolni a tulajdon húgunkat, sárga zászlóval lezárni egy 3 órás NASCAR futamot pedig, mint udvarias kézfogással búcsúzni egy randevún.

Egyetérthetünk? A mondat első részével talán. De a randi analógiát erőltetve, a döntetlen akkor már inkább olyan, mint másnap reggel arra ébredni, hogy mennyivel jobb lett volna egy kézfogás előző este...

A sárga jelzés hatálya alatt viszont nem látom be, miért ne lehetne leinteni egy futamot. Pedig úgy néz ki, hogy erre idén már nem nagyon fog sor kerülni. Hacsak katasztrófák sorozata nem eradikálja az egész mezőnyt. Ambár, lehet, hogy akkor sem. A NASCAR szabálykönyvének módosítói már csak ilyen kockafejű emberek.

A múlt heti Shootout crescendo-ja is egy baleset volt. Melynek folyományaként elvileg, a szokásos kétkörös ráadásnek kellett volna következnie, azaz zöld-fehér-kockás zászlóknak körönként, sorrendben. Ehelyett, zavar támadt az erőben. Az aktuális állást befagyasztották, és eredményt hirdettek. Sárga hatálya alatt.

Ilyen malőrtől egyelőre nem kell tartanunk, ugyan is a csütörtöki bejelentés tudatta a csapatokkal, hogy ezentúl, háromszor lesz restart a hivatalos táv vége előtti baleseteket követően, amíg nem lesz olyan győztes, aki zöld jelzés után ér a célba.

A rendszer ma debütált a két Duel-futamon (ismétlem: az egy ráadás ciklust háromra növelték, azaz háromszor lehet megkísérelni zöld alatt befejezni a versenyt). Igaz, nem volt precedens, nem láttuk a következményeket. Mert azok bizony lehetnek. Főleg a szűk minioválokon, és tömegbalesetekkel remek szórakozást nyújtó szuperoválokon.

A változtatásnak több érdekessége is van. Egyrészt, ha sor került az újabb rajtokra, akkor pittaktika borul, a fogyasztásra blazírozó csapatok bajban lesznek. Ez jó, még izgalmasabbak lesznek talán a futamok. Jó azért is, mert bizonyára sok rajongó több ezer dollárt költ utazásra, szállásra, miegymásra, és némileg kielégületlenül távozik a helyszínről, ha nem lát legitim győztest (félre értés ne essék, a sárga győztese is legitim, a szabályok értelmében, csak hát egy rajongó szemében az ne nagyon örüljön a győzelemnek, akit a rendezők neveztek ki annak a sárgájukkal).

Fennforgás esetén jó a tévétársaságoknak, mert a romeltakarítások alatt lehet nyomatni a Lost előzeteseket és a pH-értéket.

Igen ám, de mi van a versenytáv illetve a futamidő csökkentésére tett törekvésekkel? Nem új keletű, hogy egyes helyszínek irreálisan hosszú időt vesznek igénybe (lásd a 600 mérföldes nyári futam Charlotte-ban négy óránál is többet vesz igénybe általában). Ez nem jó a pilótáknak, nem jó a nézőknek, és a tévétársaságoknak sem, hisz csúszásokhoz vezethet. A California Speedway-en rendezett őszi Chase-futam lesz az első, amit megkurtítanak majd.

Korábban vált hivatalossá, hogy számos futam a megszokottnál korábban kezdődik majd, hogy elkerüljék az esetleg eső miatti halasztásokat. Evidens, hogy ha 2-3 órával hamarabb rajtolnak a srácok, egy esőzés esetén még lehet esély aznap befejezni a versenyt.

A szabálymódosítás azt is eredményezheti, hogy, Talladegában vagy Daytonában csupán féltucat befutó lesz a harmadik ráadás utáni leintéskor. Tetemes anyagi kár, sérülések, melyek elkerülhetőek lettek volna, ha már ez első baleset után véget vetettek volna a futamnak.

Várjunk türelemmel, akár már vasárnap, az 500-ason kiderülhet, miként vélekednek pilóták, nézők és szervezők az új reguláról.

Hot-dogot és még több roncsot a népnek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stockcar.blog.hu/api/trackback/id/tr161751007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása