HTML

NASCARblog

Minden, ami stockcar

Friss topikok

Linkblog

Stater Brothers 300 (Nationwide)

2010.02.22. 10:13 victor vacendak

 A fontanai verseny szokás szerint beorzasztó egyhangú körözéssel telt. A széles, biztonságos oválon szinte alig történik baleset, a taktika kapja a legnyagyobb szerepet a sikerben. Vagy egy kétkörös ráadás, ami kárpótolja az ásítozó nézőt kétórányi szenvedés után.

Brendan Gaughan megpürdölt 145 körben (ez volt a második baleset a délutánon, ezen kívül csak kétszer kellett berendelni a felvezető autót, minkétszer törmelék miatt), és mivel az eredetileg tervezett 150 körös táv így némileg felduzzadt, jöhetett a zöld-fehér-kockás szétlövés.

Joey Logano a belső ívet választotta, kívül Kyle Busch rajtolt. A fiatal pilóta 130 körön át állt az élen az utolsó restartot megelőzően, ennek ellenére sikerült eelrontania a mindent eldöntő rajtot. Kipörögtek a hátsó kerekei, az autója vonakodva gyorsault csak el, a közvetlen üldözői mind ráugrottak. Pillanatokkal később már Greg Biffle harcolt az elsőségért Busch-sal,

Logano egyre hátrább csúszott.

Busch centikre Biffle-től bújt meg, és csak az utolsó kanyarban kedzett támadni. Lendülete elegendőnek bizonyult, a célvonalnál 0,051 másodpercnyi előnyben volt kollégájához képest. Ez pedig több, mint elég a győzelemhez. Nehezebben ment, mint korábban, de így is zsinórban ötödször nyert ifjabb Busch az Auto Club Speedway-en.

- Az első kanyarban Joey autója kissé túlkormányzott lehetett, mert csúszkálni kezdett, ez adta a lehetőséget számomra, hogy belülre kerüljek - elemezte az utolsó másodperceket Busch. - Biffle-t is belülről támadtam, de nem működött a dolog, azt kívántam: "bárcsak kívülről indultam volna meg!". Aztán Keselowski is beszúrta az autóját közénk, biztosra vettem, hogy ebből baleset lesz. de megúsztuk. Az utolsó kanyarban Biffle autója is szitáln kezdett, ekkor jött el az én időm.

Biffle-t Logano is beérte, de a 27-es Ford pilóája nem adta meg magát, koccant Logano-val, a belső füves rétre küldve a Toyotát.

- Nem értem mi baja velem, de itt Kaliforniában mindig nekem jön a futam vége felé - kesergett Logano, aki kaszálón csúszva is ötödikként ért a célba. - Tudom, hogy nagy volt a tét a vége felé, de Biffle ennél azért tisztábban is vezethetne.

- Kezdők vétenek csak ekkorát, mint Logano a restartnál - mondta Biffle. - Korábban esélyem sem volt ellene, de akkor megnyílt az út az élre. Mikor azonban feltűnt Kyle, tudtam, hogy le fog győzni.

A Busch, Biffle, Keselowski trió mögött a jelenlegi listavezető Carl Edwards jöttbe negyediknek. Edwards-ot kétszer is megbüntették, mert a pitben túl sebesen száguldozott.

A Danica-mánia némileg alábbhagyott már a futam alatt, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy van még mit tanulnia Patrick-nak. Szemben Daytonával, ezúttal az aerodinamika és a draft-segítség szinte semmilyen szerephez nem jutott. A másfeles oválokon minden pilótának küzdeni kell, hogy az autót az ideális ívhez közel tartsa a kanyarokban. Ha ez nem sikerült, az tetemes mértékű sebességvesztéshez vezet. A 1,5 mérföldes pályaprofilok nagyon széles aszfaltcsíkon lehetővé teszik, hogy akér négy-öt autó is egymással párhuzamosan haladjon, de csak az egyenesekben érdemes túl szélesre venni a nyomvonalat.

Danica Patrick a 36. helyről startolt. De pillanatok alatt visszacsúszott az utolsók közé. A 17. körben Logano le is körözte. Újabb 43 körrrel később ismét. Az első pitszekvenciánál Patrick-et gyorshajtás miatt megbüntették. Edwards-hoz hasonóan a szerelők egyszerűen nem találták az ideális fordulatszámot, amivel még a megengedett sebesség alatt tartható az autó. A NASCAR masinákban nincs sebességmutató. A pilóták csak is a fordulatszámtartományra hagyatkozhatnak. Ám előfordul, hogy a zöld zónában is meghaladja a kívánt sebességhatárt a jármű. A pilóta ilyenkor tehetetlen. A csapatnak állítani kell az autón, hogy a következő kiállásnál ne fordulhasson elő újabb hiba.

Danica végül, köszönhetően néhány kiesésnek is a 31. helyre - háromkör hátrányban - jött fel a leintésnél. A cél egyértelműen a verseny befejezése volt számára. Javított a rajtpozícióján és a köridejéén is (a futam elején négy másodperccel volt lassabb, mint az aktuális éllovas, a zárókörökben már csak eggyel). Annak ellenére, hogy ilyen apró célkitűzésekről beszélt a verseny előtti számtalan interjúban - ezek alapján tulajdonképpen semmi oka szégyenkezni -, pillanatok alatt elviharzott, a várakozó újságíróknak esélyt sem adva.

20 perccel később, nyilávn kissé lehiggadva - ezalatt Tony Eury Jr valószínűleg lelket öntött belé - visszatért, és magyarázatot adott a gyors távozásra.

- Kissé nyomasztó, hogy alig szállok ki az autóból, már is rám ront ennyi ember - mondta Patrick, aki szombaton még rajthoz áll Las Vegas-ban, aztán szünet következik, irány vissza az Indy-be. - Mint mindenki, nekem is szükségem van rá, hogy szusszanjak egyet. A versenyzés az életem, és mindig sokkol, ha ennyire hátul fejezek be egy futamot.

 VÉGEREDMÉNY:

PozStNo.PilótaSzponzorAutóPont Kör
1218Kyle BuschZ-Line DesignsToyota190 152
2527Greg BiffleRedman Moist SnuffFord175 152
31322Brad KeselowskiDiscount TireDodge170 152
4460Carl EdwardsCOPARTFord160 152
5120Joey LoganoGameStopToyota165 152
61266Steve Wallace5 Hour EnergyToyota150 152
73288Kelly BiresHendrickcars.comChevrolet146 152
8732Brian VickersDollar General StoresToyota142 152
91512Justin AllgaierVerizonDodge143 152
10311Brian ScottAccuDocToyota134 152
111099Trevor BayneAaronsToyota130 152
121901Mike Wallace-Chevrolet132 152
1391James BuescherPhoenix RacingChevrolet129 152
142038Jason LefflerGreat ClipsToyota121 152
152743Scott Lagasse Jr.Baker Curb RacingFord118 152
164309Scott Riggs-Ford115 152
173415Michael AnnettPilot Travel CentersToyota112 152
181816Colin BraunRoush FenwayFord109 152
191798Paul MenardMenardsFord106 152
202135Jason Keller-Chevrolet103 151
213781Michael McDowellD.H. Griffin Co.Dodge100 151
222942Parker KligermanSmith IronworksDodge97 151
231687Joe NemechekNEMCO MotorsportsChevrolet94 151
241462Brendan GaughanSouth Point CasinoToyota91 151
253534Tony RainesLong John SilversChevrolet88 151
261110David ReutimannBeringerToyota85 150
274240Mike BlissKey MotorsportsChevrolet82 150
283005Willie Allen31W InsulationChevrolet79 150
293928Kenny WallaceUS Border PatrolChevrolet76 149
30621John Wes TownleyZaxbysChevrolet73 149
31367Danica PatrickGodaddy.comChevrolet70 149
322349Mark Greenjuggle.comChevrolet67 149
334023Robert RichardsonMahindraChevrolet64 148
344126Brian KeselowskiK-AutomotiveDodge61 148
352424Eric McClureHeftyFord58 148
363373Derrike CopeAssetProtectDodge55 147
373861Josh WiseSpecialty RacingFord52 147
38833Kevin HarvickRheem TanklessChevrolet49Motorhiba117
39266Ricky Stenhouse Jr.CitiFinancialFord46Baleset117
402556Kevin LepageStart Energy DrinkChevrolet43Garázs40
413107Danny EflandShred 360Chevrolet40Garázs17
422296Dennis SetzerK AutomotiveDodge37Garázs3
432883John Borneman III-Dodge34Garázs2

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stockcar.blog.hu/api/trackback/id/tr931777527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása