A fontanai verseny szokás szerint beorzasztó egyhangú körözéssel telt. A széles, biztonságos oválon szinte alig történik baleset, a taktika kapja a legnyagyobb szerepet a sikerben. Vagy egy kétkörös ráadás, ami kárpótolja az ásítozó nézőt kétórányi szenvedés után.
Brendan Gaughan megpürdölt 145 körben (ez volt a második baleset a délutánon, ezen kívül csak kétszer kellett berendelni a felvezető autót, minkétszer törmelék miatt), és mivel az eredetileg tervezett 150 körös táv így némileg felduzzadt, jöhetett a zöld-fehér-kockás szétlövés.
Joey Logano a belső ívet választotta, kívül Kyle Busch rajtolt. A fiatal pilóta 130 körön át állt az élen az utolsó restartot megelőzően, ennek ellenére sikerült eelrontania a mindent eldöntő rajtot. Kipörögtek a hátsó kerekei, az autója vonakodva gyorsault csak el, a közvetlen üldözői mind ráugrottak. Pillanatokkal később már Greg Biffle harcolt az elsőségért Busch-sal,
Logano egyre hátrább csúszott.
Busch centikre Biffle-től bújt meg, és csak az utolsó kanyarban kedzett támadni. Lendülete elegendőnek bizonyult, a célvonalnál 0,051 másodpercnyi előnyben volt kollégájához képest. Ez pedig több, mint elég a győzelemhez. Nehezebben ment, mint korábban, de így is zsinórban ötödször nyert ifjabb Busch az Auto Club Speedway-en.
- Az első kanyarban Joey autója kissé túlkormányzott lehetett, mert csúszkálni kezdett, ez adta a lehetőséget számomra, hogy belülre kerüljek - elemezte az utolsó másodperceket Busch. - Biffle-t is belülről támadtam, de nem működött a dolog, azt kívántam: "bárcsak kívülről indultam volna meg!". Aztán Keselowski is beszúrta az autóját közénk, biztosra vettem, hogy ebből baleset lesz. de megúsztuk. Az utolsó kanyarban Biffle autója is szitáln kezdett, ekkor jött el az én időm.
Biffle-t Logano is beérte, de a 27-es Ford pilóája nem adta meg magát, koccant Logano-val, a belső füves rétre küldve a Toyotát.
- Nem értem mi baja velem, de itt Kaliforniában mindig nekem jön a futam vége felé - kesergett Logano, aki kaszálón csúszva is ötödikként ért a célba. - Tudom, hogy nagy volt a tét a vége felé, de Biffle ennél azért tisztábban is vezethetne.
- Kezdők vétenek csak ekkorát, mint Logano a restartnál - mondta Biffle. - Korábban esélyem sem volt ellene, de akkor megnyílt az út az élre. Mikor azonban feltűnt Kyle, tudtam, hogy le fog győzni.
A Busch, Biffle, Keselowski trió mögött a jelenlegi listavezető Carl Edwards jöttbe negyediknek. Edwards-ot kétszer is megbüntették, mert a pitben túl sebesen száguldozott.
A Danica-mánia némileg alábbhagyott már a futam alatt, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy van még mit tanulnia Patrick-nak. Szemben Daytonával, ezúttal az aerodinamika és a draft-segítség szinte semmilyen szerephez nem jutott. A másfeles oválokon minden pilótának küzdeni kell, hogy az autót az ideális ívhez közel tartsa a kanyarokban. Ha ez nem sikerült, az tetemes mértékű sebességvesztéshez vezet. A 1,5 mérföldes pályaprofilok nagyon széles aszfaltcsíkon lehetővé teszik, hogy akér négy-öt autó is egymással párhuzamosan haladjon, de csak az egyenesekben érdemes túl szélesre venni a nyomvonalat.
Danica Patrick a 36. helyről startolt. De pillanatok alatt visszacsúszott az utolsók közé. A 17. körben Logano le is körözte. Újabb 43 körrrel később ismét. Az első pitszekvenciánál Patrick-et gyorshajtás miatt megbüntették. Edwards-hoz hasonóan a szerelők egyszerűen nem találták az ideális fordulatszámot, amivel még a megengedett sebesség alatt tartható az autó. A NASCAR masinákban nincs sebességmutató. A pilóták csak is a fordulatszámtartományra hagyatkozhatnak. Ám előfordul, hogy a zöld zónában is meghaladja a kívánt sebességhatárt a jármű. A pilóta ilyenkor tehetetlen. A csapatnak állítani kell az autón, hogy a következő kiállásnál ne fordulhasson elő újabb hiba.
Danica végül, köszönhetően néhány kiesésnek is a 31. helyre - háromkör hátrányban - jött fel a leintésnél. A cél egyértelműen a verseny befejezése volt számára. Javított a rajtpozícióján és a köridejéén is (a futam elején négy másodperccel volt lassabb, mint az aktuális éllovas, a zárókörökben már csak eggyel). Annak ellenére, hogy ilyen apró célkitűzésekről beszélt a verseny előtti számtalan interjúban - ezek alapján tulajdonképpen semmi oka szégyenkezni -, pillanatok alatt elviharzott, a várakozó újságíróknak esélyt sem adva.
20 perccel később, nyilávn kissé lehiggadva - ezalatt Tony Eury Jr valószínűleg lelket öntött belé - visszatért, és magyarázatot adott a gyors távozásra.
- Kissé nyomasztó, hogy alig szállok ki az autóból, már is rám ront ennyi ember - mondta Patrick, aki szombaton még rajthoz áll Las Vegas-ban, aztán szünet következik, irány vissza az Indy-be. - Mint mindenki, nekem is szükségem van rá, hogy szusszanjak egyet. A versenyzés az életem, és mindig sokkol, ha ennyire hátul fejezek be egy futamot.
VÉGEREDMÉNY:
Poz | St | No. | Pilóta | Szponzor | Autó | Pont | Kör | |
1 | 2 | 18 | Kyle Busch | Z-Line Designs | Toyota | 190 | 152 | |
2 | 5 | 27 | Greg Biffle | Redman Moist Snuff | Ford | 175 | 152 | |
3 | 13 | 22 | Brad Keselowski | Discount Tire | Dodge | 170 | 152 | |
4 | 4 | 60 | Carl Edwards | COPART | Ford | 160 | 152 | |
5 | 1 | 20 | Joey Logano | GameStop | Toyota | 165 | 152 | |
6 | 12 | 66 | Steve Wallace | 5 Hour Energy | Toyota | 150 | 152 | |
7 | 32 | 88 | Kelly Bires | Hendrickcars.com | Chevrolet | 146 | 152 | |
8 | 7 | 32 | Brian Vickers | Dollar General Stores | Toyota | 142 | 152 | |
9 | 15 | 12 | Justin Allgaier | Verizon | Dodge | 143 | 152 | |
10 | 3 | 11 | Brian Scott | AccuDoc | Toyota | 134 | 152 | |
11 | 10 | 99 | Trevor Bayne | Aarons | Toyota | 130 | 152 | |
12 | 19 | 01 | Mike Wallace | - | Chevrolet | 132 | 152 | |
13 | 9 | 1 | James Buescher | Phoenix Racing | Chevrolet | 129 | 152 | |
14 | 20 | 38 | Jason Leffler | Great Clips | Toyota | 121 | 152 | |
15 | 27 | 43 | Scott Lagasse Jr. | Baker Curb Racing | Ford | 118 | 152 | |
16 | 43 | 09 | Scott Riggs | - | Ford | 115 | 152 | |
17 | 34 | 15 | Michael Annett | Pilot Travel Centers | Toyota | 112 | 152 | |
18 | 18 | 16 | Colin Braun | Roush Fenway | Ford | 109 | 152 | |
19 | 17 | 98 | Paul Menard | Menards | Ford | 106 | 152 | |
20 | 21 | 35 | Jason Keller | - | Chevrolet | 103 | 151 | |
21 | 37 | 81 | Michael McDowell | D.H. Griffin Co. | Dodge | 100 | 151 | |
22 | 29 | 42 | Parker Kligerman | Smith Ironworks | Dodge | 97 | 151 | |
23 | 16 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO Motorsports | Chevrolet | 94 | 151 | |
24 | 14 | 62 | Brendan Gaughan | South Point Casino | Toyota | 91 | 151 | |
25 | 35 | 34 | Tony Raines | Long John Silvers | Chevrolet | 88 | 151 | |
26 | 11 | 10 | David Reutimann | Beringer | Toyota | 85 | 150 | |
27 | 42 | 40 | Mike Bliss | Key Motorsports | Chevrolet | 82 | 150 | |
28 | 30 | 05 | Willie Allen | 31W Insulation | Chevrolet | 79 | 150 | |
29 | 39 | 28 | Kenny Wallace | US Border Patrol | Chevrolet | 76 | 149 | |
30 | 6 | 21 | John Wes Townley | Zaxbys | Chevrolet | 73 | 149 | |
31 | 36 | 7 | Danica Patrick | Godaddy.com | Chevrolet | 70 | 149 | |
32 | 23 | 49 | Mark Green | juggle.com | Chevrolet | 67 | 149 | |
33 | 40 | 23 | Robert Richardson | Mahindra | Chevrolet | 64 | 148 | |
34 | 41 | 26 | Brian Keselowski | K-Automotive | Dodge | 61 | 148 | |
35 | 24 | 24 | Eric McClure | Hefty | Ford | 58 | 148 | |
36 | 33 | 73 | Derrike Cope | AssetProtect | Dodge | 55 | 147 | |
37 | 38 | 61 | Josh Wise | Specialty Racing | Ford | 52 | 147 | |
38 | 8 | 33 | Kevin Harvick | Rheem Tankless | Chevrolet | 49 | Motorhiba | 117 |
39 | 26 | 6 | Ricky Stenhouse Jr. | CitiFinancial | Ford | 46 | Baleset | 117 |
40 | 25 | 56 | Kevin Lepage | Start Energy Drink | Chevrolet | 43 | Garázs | 40 |
41 | 31 | 07 | Danny Efland | Shred 360 | Chevrolet | 40 | Garázs | 17 |
42 | 22 | 96 | Dennis Setzer | K Automotive | Dodge | 37 | Garázs | 3 |
43 | 28 | 83 | John Borneman III | - | Dodge | 34 | Garázs | 2 |