HTML

Daytona 500 eredmények (Sprint Kupa)

2010.02.17. 19:43 victor vacendak

Jamie McMurray nyerte a nevetséges közjátékkal színesített 52. Daytona 500-ast, egyből a figyelem középpontjába állítva csapatát, az újonnan alakult Earnhardt-Ganassi Racinget.

Az 1-es rajtszámú Bass Pro Shops-csapat 2009 végéig Martin Truex Jr második otthona volt. Truex a tavalyi szezon végén úgy döntött átigazol a Michael Waltrip Racing-hez, ezzel pedig megnyílt a lehetőség McMurray előtt, akit leépítések miatt lapátra tett a Roush Fenway.

McMurray 2002-ben már nyert a Ganassi Sabates Racing-gel. Ráadásul mindössze a második futama volt ez akkor, Sterling Marlin helyetteseként. Ismételten bizonyította, hogy ha máshol nem is, de a szűkítős futamokon számolni kell vele. tavaly Talladegában tudott nyerni, de van már egy Pepsi 400-as sikere Daytonából is.

McMurray rosszul kapta el a második ráadás rajtját, kipörögtek a hátsó kerekei, de egykori istállótársa Greg Biffle jókor volt jó helyen és hathatós draft-segítséggel az élre röpítette.

- Hihetelelen, hihetetlen - ismételgette a meghatott győztes. - Mindjárt sírok. Tavaly sehol sem voltam. És most...köszönöm Johnny Morrisnak (Bass Pro Shops), Chip Ganassi-nak és Felix Sabates-nek, a Bass Pro Shops-nak, hogy úgy gontolták, hogy érdemes engem alkalmazni. Boldog Valentin-napot a feleségemnek!

Örülök, hogy így alakult - mondta Biffle, aki valószínűleg akkor örült volna igazán, ha ő maga végez az első hleyen. - Úgy éreztem, kicsit én is ott vagyok vele a Victory Lane-en.

McMurray mögött Dale Earnhart Jr jött be másodiknak. Junior-nak is sokat jelentett volna egy győzelem, hisz az elmúlt 5 éveben mindössze háromszor sikerült elsőként áthaladnia a célon. A Hendrick Motorsports színeiben még egyszer sem.

A futam rekordot is dönött. Összesen 21 pilóta haladt az élen minimum egy kör erejéig, és  összesen 52-szer cserélődött ezen élelálló személye.

Még is, leginkább a kelet-európai sztrádák minőségére emlékeztető aszfaltról marad emlékezetes a 2010-es Daytona 500. Többen jelezték, hogy van egy kátyú a pályán, sőt Jimmie Johnson másodszor áthajtva a lyukon defektet is kapott. Mivel a pályát utoljára 1978-ben látta aszfaltozó brigád, nem csoda, hogy az évről-évre a repedésekbe szivárgó eső porhanyóssá tette az anyagot.

Idő előtti leintés kizárva, jöhetett a kényszerszünet. A pilótákat beterelték a pitbe, a pályát ellepték a kubikusok. 1 óra 40 perc alatt elkészül a folt. A futam újraindult. 36 körrel később az 1-es 2-es kanyar közötti úthiba kivetette magából a tömést.

Okulva a hibákból ezúttal mással próbálkoztak az aszfalt mágusok. Összegyűjtötték a csapatoktól a kerékanyák felnibe ragasztására szolgáló kompozitot, éösszegyúrták egy edzőanyaggal, a kötésidőt pedig lángvágók és a pálya szírítására szolgáló hajtómű hőjének segítségével lerövidítették és masszát belepolimerizálták a résbe.

Robin Braig, a pályát működtető társaság elnöke azt mondta, eredetileg 2010-re tervezték a felújítást, ami közel 20 millió dollárba kerülne.

- Lehet, hogy előre hozzuk a tervezett javítást - tette hozzá Braig. - Persze lehet, hogy elegendő lesz az adott szakaszt kezelésbe venni, a pálya többi része megfelelő állapotban van.

A következő futam vasárnap lesz az Autoclub Speedway-en.

VÉGEREDMÉNY:
 

PozStNo.PilótaSzponzorAutóPont Kör
1131Jamie McMurrayBass Pro ShopsChevrolet190 208
2288Dale Earnhardt Jr.National Guard/AMPChevrolet175 208
32316Greg Biffle3MFord170 208
4933Clint BowyerCheeriosChevrolet165 208
52000David ReutimannAaronsToyota155 208
61456Martin Truex Jr.NAPAToyota155 208
7529Kevin HarvickShellChevrolet156 208
82417Matt KensethCrown RoyalFord142 208
92799Carl EdwardsScotts Turf BuilderFord138 208
10842Juan Pablo MontoyaTargetChevrolet139 208
113931Jeff BurtonCaterpillarChevrolet130 208
1215Mark MartinGoDaddy.comChevrolet132 208
133298Paul MenardMenardsFord124 208
14718Kyle BuschM&MsToyota126 208
152283Brian VickersRed BullToyota118 208
16196David RaganUPSFord120 208
172511Denny HamlinFedExToyota117 208
184351Michael WaltripNAPAToyota109 208
193082Scott SpeedRed BullToyota111 208
201620Joey LoganoHome DepotToyota108 208
214271Bobby LabonteTaxSlayer.comChevrolet100 208
22614Tony StewartOffice DepotChevrolet97 208
23102Kurt BuschMiller LiteDodge99 208
241219Elliott SadlerStanleyFord96 208
253826Boris SaidWindow WorldFord93 208
262124Jeff GordonDuPontChevrolet90 208
274021Bill ElliottMotorcraftFord82 208
28347Robby GordonMonster EnergyToyota84 207
293537Travis KvapilExtenZeFord81 205
3049Kasey KahneBudweiserFord78Baleset202
313738Robert RichardsonMahindraFord70Baleset202
321543AJ AllmendingerBest BuyFord72 198
332955Michael McDowellPRISM MotorsportsToyota64Kardán-tengely195
341739Ryan NewmanU.S. ArmyChevrolet61Baleset193
35348Jimmie JohnsonLowesChevrolet58Hátsó tengely185
362612Brad KeselowskiPenskeDodge55 174
373677Sam Hornish Jr.Mobil 1Dodge52 160
383334John AndrettiWindow WorldFord49Baleset117
391178Regan SmithFurniture Row RacingChevrolet46 90
403113Max PapisGEICOToyota43Motorhiba89
411847Marcos AmbroseKroger FloralToyota40Motorhiba79
422836Mike BlissWave Energy DrinkChevrolet37Baleset76
434187Joe NemechekNEMCOToyota34Baleset64

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stockcar.blog.hu/api/trackback/id/tr71767150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása