Jamie McMurray nyerte a nevetséges közjátékkal színesített 52. Daytona 500-ast, egyből a figyelem középpontjába állítva csapatát, az újonnan alakult Earnhardt-Ganassi Racinget.
Az 1-es rajtszámú Bass Pro Shops-csapat 2009 végéig Martin Truex Jr második otthona volt. Truex a tavalyi szezon végén úgy döntött átigazol a Michael Waltrip Racing-hez, ezzel pedig megnyílt a lehetőség McMurray előtt, akit leépítések miatt lapátra tett a Roush Fenway.
McMurray 2002-ben már nyert a Ganassi Sabates Racing-gel. Ráadásul mindössze a második futama volt ez akkor, Sterling Marlin helyetteseként. Ismételten bizonyította, hogy ha máshol nem is, de a szűkítős futamokon számolni kell vele. tavaly Talladegában tudott nyerni, de van már egy Pepsi 400-as sikere Daytonából is.
McMurray rosszul kapta el a második ráadás rajtját, kipörögtek a hátsó kerekei, de egykori istállótársa Greg Biffle jókor volt jó helyen és hathatós draft-segítséggel az élre röpítette.
- Hihetelelen, hihetetlen - ismételgette a meghatott győztes. - Mindjárt sírok. Tavaly sehol sem voltam. És most...köszönöm Johnny Morrisnak (Bass Pro Shops), Chip Ganassi-nak és Felix Sabates-nek, a Bass Pro Shops-nak, hogy úgy gontolták, hogy érdemes engem alkalmazni. Boldog Valentin-napot a feleségemnek!
Örülök, hogy így alakult - mondta Biffle, aki valószínűleg akkor örült volna igazán, ha ő maga végez az első hleyen. - Úgy éreztem, kicsit én is ott vagyok vele a Victory Lane-en.
McMurray mögött Dale Earnhart Jr jött be másodiknak. Junior-nak is sokat jelentett volna egy győzelem, hisz az elmúlt 5 éveben mindössze háromszor sikerült elsőként áthaladnia a célon. A Hendrick Motorsports színeiben még egyszer sem.
A futam rekordot is dönött. Összesen 21 pilóta haladt az élen minimum egy kör erejéig, és összesen 52-szer cserélődött ezen élelálló személye.
Még is, leginkább a kelet-európai sztrádák minőségére emlékeztető aszfaltról marad emlékezetes a 2010-es Daytona 500. Többen jelezték, hogy van egy kátyú a pályán, sőt Jimmie Johnson másodszor áthajtva a lyukon defektet is kapott. Mivel a pályát utoljára 1978-ben látta aszfaltozó brigád, nem csoda, hogy az évről-évre a repedésekbe szivárgó eső porhanyóssá tette az anyagot.
Idő előtti leintés kizárva, jöhetett a kényszerszünet. A pilótákat beterelték a pitbe, a pályát ellepték a kubikusok. 1 óra 40 perc alatt elkészül a folt. A futam újraindult. 36 körrel később az 1-es 2-es kanyar közötti úthiba kivetette magából a tömést.
Okulva a hibákból ezúttal mással próbálkoztak az aszfalt mágusok. Összegyűjtötték a csapatoktól a kerékanyák felnibe ragasztására szolgáló kompozitot, éösszegyúrták egy edzőanyaggal, a kötésidőt pedig lángvágók és a pálya szírítására szolgáló hajtómű hőjének segítségével lerövidítették és masszát belepolimerizálták a résbe.
Robin Braig, a pályát működtető társaság elnöke azt mondta, eredetileg 2010-re tervezték a felújítást, ami közel 20 millió dollárba kerülne.
- Lehet, hogy előre hozzuk a tervezett javítást - tette hozzá Braig. - Persze lehet, hogy elegendő lesz az adott szakaszt kezelésbe venni, a pálya többi része megfelelő állapotban van.
A következő futam vasárnap lesz az Autoclub Speedway-en.
VÉGEREDMÉNY:
Poz | St | No. | Pilóta | Szponzor | Autó | Pont | Kör | |
1 | 13 | 1 | Jamie McMurray | Bass Pro Shops | Chevrolet | 190 | 208 | |
2 | 2 | 88 | Dale Earnhardt Jr. | National Guard/AMP | Chevrolet | 175 | 208 | |
3 | 23 | 16 | Greg Biffle | 3M | Ford | 170 | 208 | |
4 | 9 | 33 | Clint Bowyer | Cheerios | Chevrolet | 165 | 208 | |
5 | 20 | 00 | David Reutimann | Aarons | Toyota | 155 | 208 | |
6 | 14 | 56 | Martin Truex Jr. | NAPA | Toyota | 155 | 208 | |
7 | 5 | 29 | Kevin Harvick | Shell | Chevrolet | 156 | 208 | |
8 | 24 | 17 | Matt Kenseth | Crown Royal | Ford | 142 | 208 | |
9 | 27 | 99 | Carl Edwards | Scotts Turf Builder | Ford | 138 | 208 | |
10 | 8 | 42 | Juan Pablo Montoya | Target | Chevrolet | 139 | 208 | |
11 | 39 | 31 | Jeff Burton | Caterpillar | Chevrolet | 130 | 208 | |
12 | 1 | 5 | Mark Martin | GoDaddy.com | Chevrolet | 132 | 208 | |
13 | 32 | 98 | Paul Menard | Menards | Ford | 124 | 208 | |
14 | 7 | 18 | Kyle Busch | M&Ms | Toyota | 126 | 208 | |
15 | 22 | 83 | Brian Vickers | Red Bull | Toyota | 118 | 208 | |
16 | 19 | 6 | David Ragan | UPS | Ford | 120 | 208 | |
17 | 25 | 11 | Denny Hamlin | FedEx | Toyota | 117 | 208 | |
18 | 43 | 51 | Michael Waltrip | NAPA | Toyota | 109 | 208 | |
19 | 30 | 82 | Scott Speed | Red Bull | Toyota | 111 | 208 | |
20 | 16 | 20 | Joey Logano | Home Depot | Toyota | 108 | 208 | |
21 | 42 | 71 | Bobby Labonte | TaxSlayer.com | Chevrolet | 100 | 208 | |
22 | 6 | 14 | Tony Stewart | Office Depot | Chevrolet | 97 | 208 | |
23 | 10 | 2 | Kurt Busch | Miller Lite | Dodge | 99 | 208 | |
24 | 12 | 19 | Elliott Sadler | Stanley | Ford | 96 | 208 | |
25 | 38 | 26 | Boris Said | Window World | Ford | 93 | 208 | |
26 | 21 | 24 | Jeff Gordon | DuPont | Chevrolet | 90 | 208 | |
27 | 40 | 21 | Bill Elliott | Motorcraft | Ford | 82 | 208 | |
28 | 34 | 7 | Robby Gordon | Monster Energy | Toyota | 84 | 207 | |
29 | 35 | 37 | Travis Kvapil | ExtenZe | Ford | 81 | 205 | |
30 | 4 | 9 | Kasey Kahne | Budweiser | Ford | 78 | Baleset | 202 |
31 | 37 | 38 | Robert Richardson | Mahindra | Ford | 70 | Baleset | 202 |
32 | 15 | 43 | AJ Allmendinger | Best Buy | Ford | 72 | 198 | |
33 | 29 | 55 | Michael McDowell | PRISM Motorsports | Toyota | 64 | Kardán-tengely | 195 |
34 | 17 | 39 | Ryan Newman | U.S. Army | Chevrolet | 61 | Baleset | 193 |
35 | 3 | 48 | Jimmie Johnson | Lowes | Chevrolet | 58 | Hátsó tengely | 185 |
36 | 26 | 12 | Brad Keselowski | Penske | Dodge | 55 | 174 | |
37 | 36 | 77 | Sam Hornish Jr. | Mobil 1 | Dodge | 52 | 160 | |
38 | 33 | 34 | John Andretti | Window World | Ford | 49 | Baleset | 117 |
39 | 11 | 78 | Regan Smith | Furniture Row Racing | Chevrolet | 46 | 90 | |
40 | 31 | 13 | Max Papis | GEICO | Toyota | 43 | Motorhiba | 89 |
41 | 18 | 47 | Marcos Ambrose | Kroger Floral | Toyota | 40 | Motorhiba | 79 |
42 | 28 | 36 | Mike Bliss | Wave Energy Drink | Chevrolet | 37 | Baleset | 76 |
43 | 41 | 87 | Joe Nemechek | NEMCO | Toyota | 34 | Baleset | 64 |